Blood of Requited Love: a small secret war

Main Article Content

Delfina Cabrera

Abstract

The strangeness of Blood of Requited Love marks it out from Manuel Puig's other seven novels, not only because it was composed on the basis of the recording, transcription and translation of interviews that he held in newly learned Portuguese, but, in particular, because of the questions it raises regarding authorship, the political economy of sex, sexuality and the national language. This condensation of elements gives it a singularity that can function as a point of reference for studying other texts of the period, that of the 1980s, while the belief in the emancipatory power that assigned literature its supposed autonomy still lingered in Latin American letters.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Cabrera, D. (2020). Blood of Requited Love: a small secret war. Orbis Tertius, 25(32), e174. https://doi.org/10.24215/18517811e174
Section
Dosier: ¡Viva Puig!

References

Acosta, F. y Disalvo, L. (2016). Deseo y decepción. Página 12, Suplemento Las12. Recuperado de https://www.pagina12.com.ar/diario/suplementos/las12/subnotas/10311-974-2016-01-15.html

Aira, C. (1991). El sultán. Revista Paradoxa, 6, 27-29.

Amí­cola, J. (2000). Manuel Puig y la narración infinita. En E. Drucaroff (dir.), La narración gana la partida, Historia de la literatura argentina, tomo 11. Buenos Aires, Argentina: Emecé.

Barthes, R. (1971). Sade, Fourier, Loyola. Paris, Francia: Seuil.

Barthes, R. (1983). El grano de la voz. Entrevistas 1962-1980. México D. F., México: Siglo XXI.

Cohen, M. (2014). Música prosaica. Buenos Aires, Argentina: Entropí­a.

Fogwill, R. (2008). Los libros de la guerra. Buenos Aires, Argentina: Mansalva.

Foucault, M. (1970). Sept propos sur le septième ange. Paris, Francia: Fata Morgana.

Giordano, A. (2001). Manuel Puig. La conversación infinita. Rosario, Argentina: Beatriz Viterbo.

Goldchluk, G. (2011). El diálogo interrumpido: marcas de exilio en los manuscritos mexicanos de Manuel Puig. Santa Fe, Argentina: Ediciones Universidad Nacional del Litoral.

Goldchluk, G. (2012). Escribir la voz del otro: La lengua de la traducción en Maldición eterna a quien lea estas páginas de Manuel Puig. En Actas del I Congreso de la Delegación Argentina de la Asociación de Lingüí­stica y Filologí­a de América Latina (ALFAL) y V Jornadas Internacionales de Filologí­a Hispánica. La Plata, Argentina: UNLP. FAHCE. CTCL. Cátedra de Filologí­a Hispánica. Recuperado de http://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/trab_eventos/ev.3781/ev.3781.pdf

Gragnolati, M. (2017). Differently Queer. Temporality, Aesthetics, and Sexuality in Pier Paolo Pasolini’s Petrolio and Elsa Morante’s Aracoeli. En C. Holzhey y M. Gragnolati (eds.), De/Constituting Wholes: Towards Partiality Without Parts. Vienna, Austria: Turia + Kant.

Link, D. (2009). Vivir Juntos. Pagina12, Sumplemento Soy. Recuperado de http://www.pagina12.com.ar/diario/suplementos/soy/1-780-2009-05-29.html.

Link, D. (2015). Suturas: Imágenes, escrituras, vida. Buenos Aires, Argentina: Eterna Cadencia.

Ludmer, J. (1971). Boquitas pintadas, siete recorridos. Actual. Revista de la Universidad de los Andes, (8-9), 11-22.

Moreno, M. (2010). Doble casetera. Página 12, Suplemento Radar. Recuperado de http://www.pagina12.com.ar/diario/suplementos/radar/9-6558-2010-10-24.

Novias precoces y procaces (1982). Revista Semana. Recuperado de https://www.semana.com/cultura/articulo/novias-precoces-procaces/471-3/

Páez, R. (1998). Manuel Puig. Del pop a la extrañeza. Buenos Aires, Argentina: Almagesto.

Panesi, J. (1983). Manuel Puig: las relaciones peligrosas. Revista iberoamericana, XLIX (125), 903-916.

Pauls, A. (1986). Manuel Puig, La traición de Rita Hayworth. Buenos Aires, Argentina: Hachette.

Pauls, A. (2009). La zona í­ntima. En S. Iparraguirre et al., La literatura argentina por escritores argentinos: Narradores, poetas y dramaturgos (377-384). Buenos Aires, Argentina: Ediciones Biblioteca Nacional.

Pineau, N. (s/f). Registro del happening Para inducir al espí­ritu de la imagen de Oscar Masotta. Recuperado de http://www.vivodito.org.ar/node/148

Preciado, P. B. (2000). Manifiesto contrasexual. Barcelona, España: Anagrama.

Puig, M. (1982). Sangre de amor correspondido. Buenos Aires, Argentina: Seix Barral.

Puig, M. (1982). Sangue de amor correspondido. Rio de Janeiro, Brasil: Nova Fronteira.

Puig, M. (1985).Loss of a readership. Index of Censorship, 14, (5).

Puig, M. (2000 [1980]). Maldición eterna a quien lea estas páginas. Buenos Aires: Seix Barral.

Puig, M. (1982). Eternal Curse on the Reader of These Pages. Minneapolis, EE.UU. University of Minnesota Press.

Puig, M. (1993). Los ojos de Greta Garbo. Buenos Aires, Argentina: Seix Barral.

Puig, M. (2005). Querida familia: Tomo II. Cartas americanas (1963-1983). Buenos Aires, Argentina: Entropí­a.

Romero, J. (1999). Manuel Puig: del delito de la escritura al error gay. Revista Iberoamericana, LXV, (187), 305-325.

Romero, J. (2006). Puig por Puig. Imágenes de un escritor. Madrid, España: Iberoamericana- Vervuert.

Rubin, G. (1975). The Traffic in Women: Notes on the ‘Political Economy’ of Sex. En R. Reiter (ed.), Toward an Anthropology of Women. New York, EE.UU.: Monthly Review Press.

Rubin, G. (2018). En el crepúsculo del brillo. La teorí­a como justicia erótica. Córdoba, Argentina: Bocavulvaria.

Speranza, G. (2006). Fuera de campo. Literatura y arte argentinos después de Duchamp. Barcelona, España: Anagrama.

Spoto, D. (1983). The Dark Side of Genius. The Life of Alfred Hitchcock. Boston, EE.UU.: Little, Brown.

Williams, L. (1989). Hard Core: Power, Pleasure, and the Frenzy of the Visible. California, EE.UU.: University of California Press.

Williams, L. (1991).Film Bodies: Gender, Genre, and Excess. Film Quarterly, 44, (4), 2-13.